۱۳۹۱/۵/۱۸

توصیه هایی به عروس و دامادهای عزیز


Rabee Nz
(اگه مردی همین حالا طلاقم بده)

خانم به این شیوه این بمب مخرب را بر سر شوهرش افکنده، عصبانیت او را منفجر می کند و صبر و برباری او را لبریز می می گرداند... و شوهر نیز جواب او را با پرتاب بمب بدتر دیگری می دهد و با صدای بلند فریاد می زند: تو طلاقی .

و زن بیچاره متأثر و رسوا از اینکه شوهرش طلاقی را که او خواسته بود به اجرا در آورده است ، بعد از این واقعه به شدّت پشیمان می شود ، اما دیگر پشیمانی سودی ندارد.

همسر گرامی:

از این عبارت دوری گزین و آن را به طور کلی از قاموس زندگیت حذف کن و از زبان خویش دور گردان . اصلاً چنین کلمه ای را بر خود حرام کن، بله آن را بر خود حرام کن زیرا پیامبر صلی الله علیه وسلّم چهارده قرن پیش تو را از گفتن آن نهی فرموده است : « أيما امرأة سألت زوجها طلاقاً من غير بأس ، فحرام عليها رائحة الجنة » یعنی:«هر زنی که بدون دلیل از شوهرش درخواست طلاق نماید، حتی بوی بهشت نیز بر وی حرام است.».

خواهر عزیزم، همسر مسلمان ، آیا می بینی که گفتن این عبارت چگونه تو را از بهشت محروم و دور خواهد کرد؟ و آیا شایسته نیست که این عبارت را پشت سر رها کنی و فراموش کرده آن را دور بیندازی؟

و شما، شوهر گرامی:

اگر همسرت بر سرت فریاد زد، و به تو گفت : ( اگر مردی طلاقم بده) هر قدر هم که عصبانی باشی، به رویش تبسمی کن و بگو: چرا من مرد هستم .... امّا هرگزطلاقت نمی دهم.

بله ، مرد توانا و قوی کسی است که به هنگام خشم و عصبانیّت نفس خود را کنترل نماید و با پیروی از نبیّ کریم صلی الله علیه وسلّم ، وقتی که همسرش عصبانی می شود، بردباری می کند ، و هنگامی که بر او می شورد، صبر پیشه می نماید.

حال روبه خواهر عزیزم و همسر گرامی کرده ، می گویم: بگذار داستان زنی را برایت بازگو کنم که هفت سال پیش از شوهرش جدا شده و به من گفت که اکنون تلاشهایی انجام گرفته،تا دوباره پیش همسرش برگردد و باهم دوباره زندگی کنند..... من دلیل جداییشان را پرسیدم ... در جوابم گفت: خطا از من بود از من ، این من بودم که اصرار به طلاق داشتم.. امّا حالا پشیمان هستم ... ای کاش هرگز از او درخواست جدایی نکرده بودم و با این کار هفت سال از سالهای زندگیم را به هدر نداده بودم.

وقتی این زن داشت برایم صحبت می کرد و بغض پشیمانی گلویش را گرفته بود ، آرزو می کردم که ای کاش هر همسری صدای او را می شنید که تا بداند که این زن چقدر از کرده ی خود پشیمان است ...و بداند که گفته هایش با چه درد و غمی همراه است.

خواهر عزیزم ... مواظب خانواده ی خود باش ،... و آن را با دست خود ویران نکن.

Newer Posts Older Posts