۱۳۹۱/۴/۲۵

ترس از خداوند

ترجمه تعدادی از احادیث رسول خدا صلی الله علیه و سلم

صحابی بزرگوار رسول الله  حضرت انس رضی الله عنه روایت میکند که پیامبر صلی الله علیه وسلم برای ما خطبه ای خواند که مثل انرا هرگز نشنیده بودم و فرمود:
 اگر آنچه را که من میدانم بدانید حتما کم خندیده و بسیار می گریستید. بعد از آن اصحاب رسول الله صلی الله علیه وسلم روی های خود را پوشیده و گریستند.
از ابن مسعود رض روایت است که فرمود: رسول الله صلی الله علیه وسلم برای ما سخن گفت که او صادق و مصدوق است و فرمود: 
آفرینش هر یکی از شما در شکم مادر برای چهل روز بصورت نطفه جمع می شود و بعد از آن مثل همین مدت علقه(خون بسته) است و همین مدت هم مضغه( پاره گوشت ) است، سپس فرشته ای فرستاده شده و در وی روح می دمد و به چهار چیز دستور داده می شود، به نوشتن روزی اش،زمان مرگش، عملش و اینکه نیک بخت است یا بدبخت. پس سوگند به خدایی که معبود برحقی جز اونیست همانا افرادی از شما عمل اهل بهشت را انجام می دهد که میان او و بهشت جز فاصله یک گز نمی ماند ولی نوشته (لوح محفوظ) بر وی سبقت می جوید و وی عمل اهل دوزخ را انجام داده و به دوزخ داخل می گردد. و همانا یکی از شما عمل اهل دوزخ را انجام می دهد که میان او و دوزخ جز گزی نمی ماند ولی کتاب(لوح محفوظ) بر وی سبقت جسته و وی عمل اهل بهشت را انجام داده و به آن داخل می گردد.
عدی بن حاتم رض روایت میکند که : رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:هیچکدام شما نیست مگر اینکه خداوند با او سخن می گوید در حالیکه میان او و خداوند ترجمانی وجود ندارد.پس به جانب راستش می نگرد جز انچه را که از اعمال پیش فرستاده نمی بیند و بطرف چپش می نگردجز انچه را که از اعمال پیش فرستاده نمی بیند جلواش را نگریسته جز دوزخ چیزی را مشاهده نمی کند پس خود را از دوزخ نجات دهید هرچند نیم دانه ی خرما باشد.
از انس رض روایت شده است که گفت: شما مرتکب اعمالی می شوید که در نظرتان باریکتر از مو است بااینکه در عهد پیامبر صلی الله علیه وسلم ما آنرا از جمله ی مهلکات(هلاک کننده ها) می شمردیم.
از ابوهریره رض از پیامبر صلی الله علیه وسلم روایت است که فرمود: همانا خداوند غیرت می کند و غیرت خدا انست که شخص آنچه را که خداوند بر وی حرام نموده انجام دهد.

4 نظرات:

ساناز گفت...

حرف نداره

ناشناس گفت...

جزاک الله خیر

Unknown گفت...

جزاک الله خیـــــــرا

Unknown گفت...

ممنون از همه دوستانی که نظر دادن.

ارسال یک نظر

لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید:

Newer Posts Older Posts